Відповідно до чинного законодавства України, до 1 січня 2025 року всі власники або спадкоємці паїв повинні оформити право власності на свої ділянки. Ця вимога обумовлена Законом України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)». У статті 13 зазначеного Закону йдеться про те, що якщо власник паю чи його спадкоємець не оформить право власності на земельну ділянку до 1 січня 2025 року, то буде вважатися, що він відмовився від її отримання. Земля без власника буде вважатися невитребуваною. Такі ділянки будуть визнані безхазяйними і перейдуть у комунальну власність територіальної громади, на території якої вони розташовані.
Хоча, нібито до 2025 року ще далеко, це насправді тільки здається. Озирнутися не встигнете, а Ваш пай – вже не Ваш… Та й з наближенням цього граничного терміну, як завжди, буде виникати все більша напруга через те, що більша частина власників сертифікатів та/абоі їх спадкоємців, оговтаються на сам кінець і всі раптом кинуться здійснювати оформлення. При цьому, без сумніву, землевпорядні організації піднімуть «до небес» ціни за проведення землевпорядних робіт і виготовлення технічної документації. Отже: не очікуйте, не зволікайте, адже лише програєте!
Пам’ятайте: на Вашу землю завжди знайдуться бажаючі зробити її своєю за першої ж нагоди! Так було завжди в історії…
Нагадаємо, що до 2013 року право власності на землю підтверджувалося державним актом на право власності на земельну ділянку з місцевого органу Держкомзему. Станом на сьогодні, правовстановлюючим документом є Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, який може видати як нотаріус, так і реєстратор міської ради.
Для того, аби оформити право на земельну частку (пай), власнику сертифіката на право на земельну частку (пай), або спадкоємцю необхідно звернутися до органу місцевого самоврядування з заявою про надання дозволу на розроблення технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), копіями сертифіката, свідоцтва про право на спадщину, а також паспортом та ідентифікаційним кодом. Після отримання відповідного рішення, потрібно звернутися до землевпорядної організації, з метою виготовлення такої документації. Земельна ділянка вноситься до Державного земельного кадастру, в результаті чого заявник отримує витяг.
Завершальним етапом є затвердження документації і реєстрація права власності на земельні ділянки. Для цього необхідно звернутися з заявою про затвердження документації, копіями технічної документації і витягів з Державного земельного кадастру до органу місцевого самоврядування, з метою отримання відповідного рішення. Після затвердження, громадянин отримує рішення у Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП), який розташований по вул. М. Грушевського, 6А м. Сокиряни, і там подає документи на реєстрацію права власності.
Документи, які необхідно подати для реєстрації права власності на земельні ділянки (паї):
- сертифікат;
- витяг з Державного земельного кадастру;
- рішення про затвердження технічної документації і передачі у власність;
- копія паспорта і ідентифікаційного коду.
За публікацією сайту Сокирянської міської територіальної громади
Мітки: 2025, безхазяйна, витяг, відумерле, власник, граничний, державний акт, ділянка, затвердження, земельна, землевпорядна організація, землевпорядник, кадастр, комунальна, майно, нерухоме, оформлення, пай, позбавлення, порядок, право, приватизація, приватна, реєстр, рішення, сертифікат, спадщина, строк, технічна документація, Україна, ЦНАП, частка
Залишити коментар