Відповідно до чинного законодавства України, до 1 січня 2025 року всі власники або спадкоємці паїв повинні оформити право власності на свої ділянки. Ця вимога обумовлена Законом України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)». У статті 13 зазначеного Закону йдеться про те, що якщо власник паю чи його спадкоємець не оформить право власності на земельну ділянку до 1 січня 2025 року, то буде вважатися, що він відмовився від її отримання. Земля без власника буде вважатися невитребуваною. Такі ділянки будуть визнані безхазяйними і перейдуть у комунальну власність територіальної громади, на території якої вони розташовані.

Коментар сайту “Гвіздівці”

Хоча, нібито до 2025 року ще далеко, це насправді тільки здається. Озирнутися не встигнете, а Ваш пай – вже не Ваш… Та й з наближенням цього граничного терміну, як завжди, буде виникати все більша напруга через те, що більша частина власників сертифікатів та/абоі їх спадкоємців, оговтаються на сам кінець і всі  раптом кинуться здійснювати оформлення. При цьому, без сумніву, землевпорядні організації піднімуть «до небес» ціни за проведення землевпорядних робіт і виготовлення технічної документації.  Отже: не очікуйте, не зволікайте, адже лише програєте!

Пам’ятайте: на Вашу землю завжди знайдуться бажаючі зробити її своєю за першої ж нагоди! Так було завжди в історії…

 

Нагадаємо, що до 2013 року право власності на землю підтверджувалося державним актом на право власності на земельну ділянку з місцевого органу Держкомзему. Станом на сьогодні, правовстановлюючим документом є Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, який може видати як нотаріус, так і реєстратор міської ради.

Для того, аби оформити право на земельну частку (пай), власнику сертифіката на право на земельну частку (пай), або спадкоємцю необхідно звернутися до органу місцевого самоврядування з заявою про надання дозволу на розроблення технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), копіями сертифіката, свідоцтва про право на спадщину, а також паспортом та ідентифікаційним кодом. Після отримання відповідного рішення, потрібно звернутися до землевпорядної організації, з метою виготовлення такої документації. Земельна ділянка вноситься до Державного земельного кадастру, в результаті чого заявник отримує витяг.

Завершальним етапом є затвердження документації і реєстрація права власності на земельні ділянки. Для цього необхідно звернутися з заявою про затвердження документації, копіями технічної документації і витягів з Державного земельного кадастру до органу місцевого самоврядування, з метою отримання відповідного рішення. Після затвердження, громадянин отримує рішення у Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП), який розташований по вул. М. Грушевського, 6А м. Сокиряни, і там подає документи на реєстрацію права власності.

Документи, які необхідно подати для реєстрації права власності на земельні ділянки (паї):

  • сертифікат;
  • витяг з Державного земельного кадастру;
  • рішення про затвердження технічної документації і передачі у власність;
  • копія паспорта і ідентифікаційного коду.

 

За публікацією сайту Сокирянської міської територіальної громади

Мітки: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Залишити коментар