admin on 26th Май 2015

21Верховна Рада України01 rus1 ухвалила в першому читанні проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху» (№ 2562), внесений Кабміном.

Верховна Рада також вирішила, що до другого читання у законопроекті має бути враховано ряд положень проектів закону з цього ж питання під реєстраційним № 2562/П і № 2562-1, внесені деякими народними депутатами (Кожемякін А.А., Рибак І.П., Мамчур Ю.В.).

Законопроектом, запропонованим урядом, передбачається запровадження системи автоматичної фотозйомки і/або відеофіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху.

Пропонується доповнити Кодекс України про адміністративні правопорушення статтею 14-2, відповідно до якої запроваджується автоматична фото- та відеофіксація низки порушень правил дорожнього руху.

Пропонується законодавчо закріпити норму, згідно з якою відповідальність за правопорушення у сфері забезпечення дорожнього руху, що зафіксовані в автоматичному режимі, нестиме юридична або фізична особа, за якою зареєстровано транспортний засіб. Тобто, нікого не буде цікавити – хто ж порушив правила дорожнього руху, хто є винною у вчиненні адмінпорушення особою, а притягувати до відповідальності за вчинення адмінпорушення будуть власника, незалежно від того – винний він чи ні. При цьому руйнується базовий принцип відповідальності за правопорушення – відповідальність має нести лише той, хто таке правопорушення вчинив, тобто – винна особа. Вже з цього чітко зрозуміло, що метою законодавчих змін є не забезпечення безпеки дорожнього руху, а «по легкому зрубати побільше грошей» з населення.

Фіксація визнаватиметься безумовним доказом вини власника (фізичної або юридичної особи) або особи, яка ввезла транспортний засіб на територію України, якщо вони не доведуть, що транспортний засіб або його номерний знак вибув з їхнього володіння внаслідок протиправних дій інших осіб. Тобто, якщо тільки у Вас цю машину не угнали. Отже всім, хто продав автомашину по довіреності, або просто передає по документах іншій особі тепер варто добре подумати – що очікувати. Крім того, якщо ця норма закону була таки прийнята, намагатися оскаржувати «лист щастя» з тим, що радар щось зафіксував не правильно, буде не можливо.

Крім того, проектом закону пропонується запровадити новий вид адміністративного стягнення (штрафні бали), установлення розміру штрафу або кількості штрафних балів, надання повноважень щодо розгляду справ про адміністративні правопорушення уповноваженим працівникам підрозділів патрульної служби міліції та працівникам відповідних підрозділів МВС, що забезпечують безпеку дорожнього руху, які мають спеціальні звання.

Зокрема, законопроектом передбачається за перевищення швидкості руху більш як на 20 кілометрів на годину, порушення вимог дорожніх знаків та розмітки проїзної частини доріг, правил перевезення вантажів, буксирування транспортних засобів, зупинки, стоянки, проїзду пішохідних переходів, ненадання переваги у русі пішоходам на нерегульованих пішохідних переходах, а так само порушення встановленої для транспортних засобів заборони рухатися тротуарами чи пішохідними доріжками, накладення штрафу в розмірі 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або 50 штрафних балів (в діючому законодавстві за ці порушення передбачено від 15 до 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).

Також законом пропонується встановити за порушення правил проїзду перехресть, зупинок транспортних засобів загального користування, проїзд на заборонний сигнал світлофора або жест регулювальника, порушення правил обгону і зустрічного роз’їзду, безпечної дистанції або інтервалу, розташування транспортних засобів на проїзній частині, порушення правил руху автомагістралями, користування зовнішніми освітлювальними приладами або попереджувальними сигналами при початку руху чи зміні його напрямку, використання цих приладів та їх переобладнання з порушенням вимог відповідних стандартів, користування під час руху транспортного засобу засобами зв’язку, не обладнаними технічними пристроями, що дозволяють вести перемови без допомоги рук (за винятком водіїв оперативних транспортних засобів під час виконання ними невідкладного службового завдання), а так само порушення правил навчальної їзди, накладення штрафу в розмірі 25 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або 50 штрафних балів (у чинному Кодексі — штраф від 25 до 30 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).

Також законопроектом передбачено нові підходи до сплати штрафів. Зокрема, у разі сплати фізичною або юридичною особою п’ятдесяти відсотків розміру штрафу протягом 3 днів з дня вручення постанови про накладення адміністративного стягнення за правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, така постанова вважається виконаною.

У разі несплати штрафу фізичною або юридичною особою протягом 30 днів з дня вручення постанови про накладення адміністративного стягнення за правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, стягується пеня у подвійному розмірі штрафу.

У разі несплати штрафу і пені протягом 30 днів з дня виникнення підстав для її стягнення відповідна постанова про накладення адміністративного стягнення за правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, підлягає примусовому виконанню.

Примусове виконання постанови про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу за правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, не звільняє від сплати пені.

У разі оскарження постанови про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу за правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, перебіг зазначених строків зупиняється до розгляду скарги. Але таке оскарження, судячи з змісту законопроекту, буде мати сенс лише для того, щоб мати час зібрати гроші на штраф або по швидкому продати автомобіль, щоб його потім не вилучили, коли нарасте пеня.

За  публікацією сайту адвоката Кучерявого О.П.

Мітки: , , , , , , , , , , , , ,

2 комментария к “Друге пришестя «листів щастя»”

  1. Легко ли обжаловать письмо в суде?

  2. Татьяна, по-разному может быть, в зависимости от обстоятельств дела. По этому вопросу надо обращаться к адвокатам.

Залишити коментар